Přejít na hlavní obsah

Vzít tým do servisu

Vyladit tým, aby šlapal, je složitější než opravit auto. To připojíte na diagnostiku, technik se v něm projede, a ví, co a jak opravit. Ale tým? Tam musíte pod povrch – skrz rozhovory, dotazníky, reflexi.


Nastavit cíle, realizovat rozhovory, spustit dotazníky, sebrat témata a pak z toho na konci léta vytěžit maximum. Týmové setkání pak nebude „jen teambuilding“, ale razantní krok vpřed.

CO BRZDÍ VÝKONNOST TÝMŮ?

Používám jednoduchou rovnici:
VÝKON = POTENCIÁL – BARIÉRY
Bariéry bývají často skryté nebo se o nich nemluví, protože v týmu není psychologické bezpečí.

NA CO SE V DIAGNOSTICE PTÁT?

🔹 Jak funkční jsou vazby v týmu a mimo něj k zadavatelům a týmům, na kterých tým závisí?
🔹 Jsou cíle a vize jasné a přijaté?
🔹 Věří si lidé mezi sebou – a svému šéfovi?
🔹 Umí tým spolupracovat, řešit konflikty, rozvíjet se?
🔹 Jak vypadá zpětná vazba – umíme jí PŘIJÍMAT I DÁVAT a probíhá vůbec nějaká?
🔹 Využíváme individuální potenciál každého jednotlivce?

JAK NA PŘÍPRAVU SERVISU?

Někdy stačí vytvořit bezpečný prostor.
Jindy pomůže strukturovaná analýza a pečlivé dotazování.
✅ Rozhovor se šéfem
✅ Výběrové rozhovory s týmem
✅ Dotazník
✅ Kombinace všeho výše podle situace
Vaše HR to může zvládnout – pokud má důvěru týmu, kapacitu a správné otázky.
Pokud ne, pomohu vám. Servis různých týmů dělám už mnoho let.

A VÝSLEDKY?

Stanovte si jasná tvrdá i měkká kritéria.
Nečekejte, až něco bouchne. Získejte nadhled.
Diagnostikujte. Naplánujte. Vylaďte.
A pak sledujte, jak váš tým jede na výkon a objevuje se radost.